вторник, 3 април 2007 г.

"Патрулите" на Лукяненко

Преди доста години попаднах на един прекрасен руски сайт с художествени текстове - lib.ru.
На първо място по популярност гордо се мъдреше книгата "Лабиринт отражений" на Сергей Лукяненко.
Удоволствието, което ми достави тази книга беше наистина уникално.
Толкова ми хареса, че прекарах няколко месеца в терзания да я преведа и да я пусна в българското интернет пространство, едновременно нарушавайки авторските права на Серьожа-та и прецаквайки бъдещия български издател. На края за щастие на автора и на българския издател мързелът надделя.

В момента дочитам поредицата, започваща с "Ночной дозор" и отново съм във възторг. Определено смятам, че Лукяненко е явление в съвременната фентъзи литература. Горещо препоръчвам на всички незапознати да прочетат поне "лабиринта" и "патрулите". Другият ефект от четенето на "Патрулите" е, че въпреки прекрасното последно посещение в Русия през 2005-та, ужасно ми се доходи пак.

А може би съм просто непоправим русофил.

1 коментар:

Анонимен каза...

Издател на Лабиринта... е издателство "Квазар" а е превел текста Ники... Имах щастието да ги познавам, но за съжаление вече са доста далече от мен...дано да ги преиздадът, защото никъде ги няма тези хубави книжки :(